Подобно на вино, което отлежава до съвършенство с възрастта, New Balance 2002 се представя като лидер в областта на обувките. Представени за първи път през 2010 г. като наследник на модела от 2001 г., те възприемат и усъвършенстват функционалните аспекти на своя предшественик, като предлагат гел компонент на петата за по-добро омекотяване, дишаща горна част и по-спортен външен вид. Първоначалните продажби не отразяват бъдещата слава на New Balance 2002R. Въпреки това, с наближаването на края на десетилетието и разрастването на тенденцията за таткови обувки, моделът се превърна в легенда.
Прибавянето на буквата "R" към обозначението на 2002 символизира трансформацията му от обувка, ориентирана към постиженията, в лайфстайл маратонка, която се отличава с висок комфорт и качествени материали както отвън, така и отвътре. Творческият директор на NB Япония Тецуя Шоно стои зад техния дизайн, който отразява градската култура на маратонките от 20-те години на миналия век. Тази трансформация на американската streetwear естетика в съвременна тенденция определи модерния градски стил. Подарете си усещане за господство на тротоара с New Balance 2002R.